söndag 28 februari 2010

Analys

När vi började den här intressanta kursen jag var jätte glad, för att jag tänkte att jag kunde sticka och virka. Men när vi började var det något helt annat. Jag kunde sticka, men jag kunde inte läsa mönster på svenska eller engelska. På denna kurs har jag lärt mig och läsa mönster på svenska och engelska. Jag visste inte vad aviga var eller någon av de andra stickningsmetoderna. I början av kursen gjorde jag samma modell, men det blev inte som jag tänkt, för det var fel på min stickning. Jag skulle stickat med någon annan stickningsmetod. Nu har jag lärt mig varför. Det är jätte roligt och spännande att kunna göra en sådan modell man vill. Innan, när jag kunde sticka och virka, ville jag sticka mig strumpor, men jag vet inte varför jag inte gjorde det. Hela tiden tänkte jag att det var svårt och vågade inte prova. Jag kanske inte kommer ihåg riktigt. Jag har provat och misslyckats. Jag är tacksam mot min lärare för att nu jag kan sticka strumpor och här i Sverige är det användbart med varma strumpor. När jag tittade på sticknings- och virkningsböcker har jag sett så många fina modeller. Jag önskade vi hade mera tid och att vi kunde utnyttja den tiden till att lära mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar